fredag den 5. august 2011

Lathyrus, rysterips og Clematis i sensommeren

Efter inspiration fra Claus Dalby's blog, sender jeg her lige et par billeder af MINE Lathyrus fra MIN have. Jeg har i forsommeren plantet forspirerede Lathyrus i køkkenhaven - 4 "kegler", og de har godt nok givet mange buketter den sidste månedes tid. Her et billede af blot de 2 "kegler". Lathyrus dufter så dejligt.




Jeg har i dag taget de sidste rips fra min opstammede rips. De blev brugt til rysterips - masser af sukker. Desuden tog jeg selvfølgelig endnu en buket af mine Lathurus ind.  Det er nok snart slut - er sommeren ved at gå på hæld?


Desuden blomstrer nogle af mine elskede Clematis. Det første billede er af Clematis 'Crispa'. Det næste af både Clematis 'Crispa' og 'Blue Angel'.



Den næste er Clematis 'Betty Corning' - Det er den Clematis, jeg holder mest af. Den dufter faktisk. Det er der ikke mange Clematis, der gør. Derfor har jeg også hele 3 af netop 'Betty Corning'. Selvfølgelig placeret 3 forskellige steder i min have.


- og 'Perle d' Azur'. En rigtig flot og blomsterig type. Smuk.



Til sidst lidt "kunst". Det kan man selvfølgelig ikke se på billedet, men "tingen" drejer i vinden, og gør, at der fremkommer optisk bedrag. Det ser helt godt ud.


Til sidst skal da lige nævnes: Jeg er blevet udtrukket til at besøge Claus Dalby's have d. 21. august. Er man da ikke bare HELDIG! - og det er min mand også, for han skal med :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Pia
    Sikke skønne ærteblomster, dy skriver det snart er ved at være slut. Hos mig er de næsten lige startet :-)
    Dine klematis er rigtig skønne og hvor er du heldig, at du skal besøge Claus Dalbys have.
    Go bloggning, jeg e jo også selv ret ny :-)
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Velkommen i blogland, det er jo et forunderligt sted som kan tage resten af den tid, vi ikke får brugt i haven... ;o)
    Sikken en flot pigstens gang I har fået lavet, du må lige vise billeder når den er færdig.

    SvarSlet