tirsdag den 30. august 2011

Besøg hos Claus Dalby

Jeg, min mand Finn, en kær veninde, der hedder Lene og hendes søster Merethe var så heldige at vinde et besøg i haven hos Claus Dalby (- sammen med en del andre, men sådan er det. Haven er så tilpas stor, at det kun var hyggeligt).

Datoen var d. 21. august, klokken var 11, da vi blev "lukket ind gennem porten", det var en søndag, og vejret var herligt. Tænk - det regnede slet ikke, og solen skinnede faktisk. Hvor var vi heldige ...

Her er et par billeder fra besøget. Jeg ved godt, at der er mange, der har taget lignende billeder, men her er det MIG, der er fotografen og MIG, der har set motivet gennem kameraet. Det var en fin oplevelse og Claus er jo en venlig mand, der gerne fortæller og svarer på spørgsmål, så vi fik både billeder og viden med hjem.

"Slottet"

"Et lille foredrag"

Claus fortæller "noget interessant". Ihvertfald lytter Lene meget opmærksomt ...

Solhat og violfrøstjerne - mage til partnerskab skal man da lede længe efter ...

Den dobbelte viofrøstjerne Thalictrum delavayi 'Hewitt's Double' - bare så skøn ...

Merethe og Lene

Min kære husbond - Finn

Finn i orangeriet

Finn for enden af "the sunken garden"

- og så et billede af MIG ...

- også fra "the sunken garden"

- et mere ...

- og ...

Claus' ven i haven...

Huset set fra starten af haven gennem 2 taks. Sikke et fokuspunkt. 

Staude - Kvan: 
Angelica purpurea 'Vicar's Mead'
Denne staude har jeg fået tilsendt frø af og har nu flere små planter, der skal ud i MIN have "om lidt". Hvor det bliver spændende at se resultatet næste år. 

Et billede mere af denne smukke Kvan

Det smukke og funktionelle ude-køkken. 
Jeg kan udmærket forstille mig dette i brug en skøn sommer-aften ... - en af de få i år uden regn ...

Flot samling af krukker. 
Dette syn har givet mig inspiration til selv at få mine krukker 
til at stå i flere niveauer

Jeg har taget mange flere billeder, MEEEEN - de kan ikke alle være med her, så det må være nok for denne gang. Jeg takker Claus for en fin oplevelsesrig dag til Risskov. Det var rejsen værd. Vi kommer trods alt fra Falster, men gjorde stop i en anden have på Fyn på vej hjem, hvilket også var en dejlig oplevelse, men disse billeder tænker jeg ikke, at ville bringe her, idet jeg ikke har spurgt haveværten "om lov"...







6 kommentarer:

  1. Jeg håber stadig jeg bliver en af de heldige engang til at få en rundvisning i haven. Det ser dejligt ud.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.
    Det var det også, men man får nu også en god fornemmelse af haven, når man ser de videoer, han har på bloggen.

    SvarSlet
  3. Hej Pia,
    Jeg har lige opdaget din haveblog og har straks foreslået den til optagelse på Danske Haveblogs.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  4. Irishaven har skrevet, at Pia's blog er foreslået til optagelse på Danske Haveblogs. Hvad betyder det?
    Hilsen Ulla

    SvarSlet
  5. Hej igen,
    Danske Haveblogs er en blog der kun handler om hvilke danske haveblog der findes. Det er Jesper fra bloggen 9-haven der har oprettet den og bestyrer den.
    Man kan selv bede om at blive optaget på listen eller man kan blive foreslået af en anden person. Bloggen skal være overvejende om haven.
    Jeg kigger næsten dagligt ind på den blog for at se hvad der sker på havebloggene - hvem har været aktive på deres blog og er der mon nogen nye. God fornøjelse .o)
    http://haveblogs.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. Fine billeder fra Dalbys have :-)

    SvarSlet